Daisypath Valentines tickers

Thursday, May 14, 2009

IBU

Posted by Ija at 12:12 PM
ibu,
9 bulan kau kandungkan aku,
sekian lamanya kau besarkanku,
kau curahkan didikan sempurna,
terkadang tak terlayan karenahku….

ibu,

sejak kecil hingga kedewasaan ini…
aku tak pernah mengenal erti pengorbananmu. .
bila tangisan kau mengalir dikala malam menjelma..
hanya nya sahaja yang mengerti apa yang bermain di jiwamu…

ibu,

ku cuba berikan hadiah terbaik buatmu,
ku hulurka tangan- tangan kerinduan ini..
disaat kau berjauhan..
disaat aku meniti hari-hari yang mendatang,

ibu,

senyumlah…
berikanlah aku sedikit sinar pengharapan…
pada sebuah kepayahan…..
ajarlah kau erti kehidupan yang kau beri…..
kerna aku jua insan biasa………

ibu….

masih ku ingat lambaian terakhirmu..
kau menitiskan airmata emasmu…
ku terasa kehibaan…..
kau ibu mirsali… ibu sejati…
kau kupuja….
khas buat mu ibu………

biarpun hari ibu tak seceria namun jasa dan pengorbanan mu tetap menjadi nadi darah dalm ingatan ku….
kau ibu yang bertakhta di hatiku…
tiada penganti sebaikmu….




Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan.Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan.Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan.Kita tidak tahu.Tetapi jika kita cuba jadi sahabat sepertinya,mungkin kita akan tahu.


rasanya tak lambat aku utk post pasal hr ibu
bab tak de masa
but aku dah pon sambut hr ibu hr ahad tu

0 comments:

Post a Comment

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review