Saturday, January 31, 2009

i miss u

Posted by Ija at 5:07 AM 0 comments














missing you





missing you

~Love Quotes~

Posted by Ija at 3:59 AM 0 comments
* Cinta seperti ombak dan manusia seperti pantai. Kemana juga larinya pantai, akan tetap juga disentuh ombak. Indah atau tidaknya pantai itu bergantung kepada keras atau lembutnya ombak yang melanda *


Love is a wonderful thing
Don’t think it will always be there
But when it is, embrace it with all of your heart
Love comes in many forms
Remember to love
Let yourself be loved
Without love this world would be empty
Love others
Love yourself


Our love is like the sun.
When I see or hear or sense you,
My day brightens.


Cinta yang tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang, bukannya dari kata-kata bermadah walaupun terlalu indah.

Cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran dan bukannya pengorbanan membuta tuli. Mereka yang sanggup berkorban demi cinta adalah orang yang tidak pernah memahami erti cinta sebenar

Cinta adalah anugerah Tuhan, mereka yang menerima dan mengalaminya tidak pernah menyedari bahawa dia telah jatuh cinta kepada seseorang.

Anda sebenarnya silap dan terperangkap apabila persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta.

CINTA MENGIKUT BULAN LAHIR ANDA..

Posted by Ija at 1:29 AM 0 comments

- Mudah jatuh cinta.-
Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati.
- Pandai mengambil hati pasangannya.
- Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
- Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
- Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya.
- Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
-ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja




- Sukar untuk jatuh cinta .
- Amat hormat kepada pasangan.
- Amat suka memikat pasangan.
- Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
- Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
- Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu) .
- Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
- Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.




- Mudah menawan hati pasangannya.
- Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
- Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
- Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
- Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai
-Perasaan cemburu yang minima.
- Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
- Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
- Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.














- Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta.
- Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
- Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
- Sentiasa ingin diberi perhatian.
- Amat cemburu dalam perhubungan.
- Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
- Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
- Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
- Romantik dan terlalu romantik.
- Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
- Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.


- Amat mudah jatuh cinta.
- Baik dan jujur dalam perhubungan.
- Pandai menarik hati pasangan.
- Perasaan cinta yang mendalam.
- Mudah untuk di pujuk.
- Mudah menerima cinta seseorang.
- Pilihan yang tepat dalam berpasangan.-
Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
- Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control) .
- Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
- Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
- Ambil berat dalam menjaga hubungan.




- Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
- Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
- Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
- Cerewet dalam hubungan.
- Selalu beremosi.
- Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
- Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
- Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
- Dahagakan pujian dari pasangan.



- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai.
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.- Setia terhadap pasangan.
- Suka mendengar dan tidak suka membantah
Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.




- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.- Sangat sensitif .
- Mudah meluahkan kata cinta pada sesiapa yang berkenan.




- Bersopan dalam hubungan.
- bertolak ansur terhadap pasangan.
- Suka mengkritik pasangan.
- Sangat prihatin terhadap pasangan.
- Sangat sensitif dan emosi.
- Pandai memahami pasangan.
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan.
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaan dan masalah pasangan.
- Pandai menyimpan perasaan.
- Suka berterus terang jika perkara itu tak disetujuinya.




- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.


- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Agak degil dan kuat pendirian.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Emosi yang mendalam.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.


- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci bila dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu.(Utk Lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan

Siapa Di Hati

Posted by Ija at 12:48 AM 0 comments
Terasa bagai ditusuk sembilu bisa
Pedihnya entah bila akan terhenti Berkasih
di rimba asmara berapi
Terbakar hanya ku sendiri
Oh mengapa...

Ke mana hilang janji dan sumpah setia
Ke mana tumpah selaut harum kasturi
Apakah mungkin kan terulang kembali
Asyiknya cinta bagai dulu
Atau serapuhnya mimpi
Yang pulang pagi...

Semakin ingin aku lupakan
Dan semakin bayang wajahmu kan
menjelma
Di manakah puncanya derita
Kusendiri tidak pasti.. sayang...

Siapa merebut seri cinta
Waktu aku buka jendela Di keheningan pagi indah Siapa sejambak mawar mera
Harum di kamar hatimu
Hingga diriku disingkirkan



Redup senja di kaki malam
Menghilangkan warna ilalang
Dan cinta kini bagaikan
Perkasihan mimpi...



Madah Inggeris "Love"

Posted by Ija at 12:27 AM 0 comments
Takut kepada cinta adalah seperti takut kepada kehidupan, dan mereka yang takut untuk hidup seperti telah tiga per empat mati.
Bertrand Russell (1872 - 1970), Marriage and Morals (1929) ch. 19


Semua cinta yang tidak ada asas persahabatan, adalah seperti istana yang didirikan daripada pasir.
Ella Wheeler Wilcox, O Magazine, February 2004


Apabila cinta itu berlebihan ia tidak memberikan seseorang sebarang nilai ataupun kemuliaan.
Euripides (484 BC - 406 BC), Medea, 431 B.C.


Tidak ada penawar untuk cinta melainkan dengan menambahkan perasaan cinta itu.
Henry David Thoreau (1817 - 1862)


Jangan sekali-kali berpura-pura bercinta apabila anda tidak merasa apa-apa, kerana cinta itu bukan di bawah kawalan kita.
----
Pertemuan dua personaliti adalah seperti pertembungan dua bahan kimia, sekiranya terdapat reaksi, keduanya akan berubah.
Blaise Pascal (1623 - 1662)


Mencintai dan dicintai adalah seolah-olah merasa pancaran matahari dari kedua belah
Charles M. Schulz (1922 - 2000), Charlie Brown in "Peanuts"


Friday, January 30, 2009

Mutiara Cinta

Posted by Ija at 11:54 PM 0 comments
Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.


Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.


Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.


Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.Dan hanya dengan mendengar kata "Hai" darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)



Thursday, January 29, 2009

bersama kerluarga

Posted by Ija at 10:30 PM 0 comments
setelah sekian lama kami semua tak berkumpul disebabkan semua bz kan..hr ni kami berkumpul lagi hapinya rasa tak terkata .

maklum lah keluraga tak lah ramai sgt,kami g 2 keta n 1mpv

pe lagi kami punya lah hapi sgt masa tu dah lama tak berkumpulkan..semua sekali yg pergi 16 org..gamat lah jawabnya kalau semua dah berkumpul sama2 kan..cm2 cite lah keluarkan

yg bestnya kan masa oder airkan.semua dia sajikan pakai gelas besar yg peliknya bukan dia letak sudu tapi dia org letak senduk lauk..pelik tulah kedai tu.



Wednesday, January 28, 2009

hari hapi pak din.hemon ,,jah

Posted by Ija at 11:41 PM 0 comments
huhu...hr paling kelakar pulak hr ni...balik kelas aje g smart ikut abg g belanjar..bab kat umah tak de org...masuk aje keta kepunyaan mak oden..pe lagi ketawa aje tak tentu pasal cm org gile kami bertiga..masa tu muka dah lak cm org tak betul..haha...masuk aje dlm smart tu..kita org bertiga dengki lah abg n kak ipar ke ni...seblm tu kami g ar ambik huggis size xl dua bungkus tapi letak balik kak ipar nampak pastu kita org wat lagi masuk kan pempas pet pet dlm bakul n jugak susu duch 123 siap ade maian dlm dia kungfu panda lagi hhee..dah lah masa tu kami bertiga ketawa aje..usik mengusik antara satu sama lain...sampai org tengok aje sepanjang kami ketawa dlm mirdas tu..mana taknya ketawa cm kita org punya kedai aje masa tu..pastu pe lagi...dah sampai tempat pembayaran...pe lagi kak ipar nampak lah..abg kata pe tau kat kita org aku tak nak bayar korang ambik benda ni..org kat tempat pembayaran tu tengok aje perangai kita org..pe lagi kak ipar suruh letak balik tempat asal..dengan selambanya kita org letak lah balik..beli keluar wat2 tak tahu aje..hehe

pastu g kedai telor..usik2 lah jaga2 telor manusia di depan kalau pecah siapa nak ganti oii..kami pe lagi ketawa besar lah masa tu..org kedai telur tengok aje kami sambil geleng2 palenya

masa dlm perjalanan balik tu pak din belanja md ..kami pun g ar oden ...masa tu terjumpa org2 tua ..ade sambutan raya cina..best sangat mereka bersatu semuanya,.jln pimpin tangan jaga antara satu sama lain

dah tamat cite ku..di harap kenangan ni terukir sentiasa dia ati kami bertiga..hheeehe

selamat pagi

Posted by Ija at 5:01 AM 0 comments
pada kawan kawan ku selamat pagi..semoga pagi ni hr yg indah wat korang semua...
helo korang semua...cm mana pgi korang ok tak...






Assalamualaikum

Posted by Ija at 1:45 AM 0 comments
Salam semua nie kali kedua berblog
blog yg lama dah tak ingat password huhuhu
so mula kan yang baru :)

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review