Daisypath Valentines tickers

Friday, May 15, 2009

Bahasa Bunga Dan Rahsianya…

Posted by Ija at 10:58 AM
Jika tiba-tiba seorang jejaka menghadiahkan kamu sekuntum atau mungkin sejambak bunga , jangan cepat dilanda perasaan dulu ye.. Ini kerana bukan semua bunga yang dihadiahkan dari seorang lelaki itu memberi makna dan pengertian yang sama . Mungkin secara tidak sengaja si jejaka telah melahirkan apa yang sedang difikirkannya ketika itu . Jadi awek-awek sekelian, jangan mudah tertipu dengan janji-janji manis tau. Jom intai-intai apa makna bunga yang dihadiahkan oleh si jejaka…


Bluebell (bunga loceng)
Saya akan sentiasa setia pada awak

Buttercup
Kecantikkan awak sangat memikat hati saya


Carnation
-Pink- Terima kasih
-Merah- Saya perlu berjumpa dengan awak
-Putih- Saya serahkan sepenuh cinta saya kepada awak


Chrysanthemum (kekwa)
-Gangsa- Saya suka awak tapi saya tak mungkin jatuh cinta dengan awak
-Kuning- Saya sukakan awak tapi sebenarnya hati saya telah dimiliki orang lain
-Putih- Saya sangat-sangat mempercayai kesetiaan awak dan tidak mungkin akan berpaling kepada yang lain!


Daffodil
Maaf! Saya tidak dpt membalas cinta yang awak hulurkan

Evening Primrose
Saya meminati awak


Fuschia
Berhati-hati! Orang yang kamu cintai ini sebenarnya membawa banyak masalah pada dirimu


Gladiolus
Kata-katamu melukakan hatiku


honeysuckle
Terimalah bunga ini sebagai tanda cinta yang mendalam terhadap dirimu


Iris
Kamu dah nyalakan api cinta yang membara di dalam jiwaku ini


Ivy
Jumpa saya malam ini.


Lilac
-Ungu- Kamulah cinta pertama saya
-Putih-Kamu sungguh menawan dan semangatmu sangat ku kagumi


Lily
-Tiger lilies- Cintaku tidak mengenal erti sempadan dan sentiasa mewangi untukmu
-Lily putih- Lupakan diriku kerana sesungguhnya aku tidak sepadan untukmu
- Lily of the valley- Saya hanya mahu kamu sebagai kawan biasa, tidak lebih dari itu


Poppy
Boleh tolong sabar sikit tak? Kamu terlalu memaksa saya!


Rose
-Merah- I love you!
-Kuning- Saya dah jatuh cinta dengan orang lain Maafkan saya!
-Putih- Saya tidak cintakan kamu. Harap kamu akan faham


Sweet
-peaSaya sangat menghargai setiap kenangan kita bersama. Harap awak pun begitu


Tulip
I’m crazy about you! Only you!



Violet
You’re so sweet


Wallflower
Biar apa yang berlaku, saya akan sentiasa menyintai awak

0 comments:

Post a Comment

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review