Daisypath Valentines tickers

Saturday, May 16, 2009

AKHIRNYA MENJADI CINTA SIA-SIA

Posted by Ija at 11:47 PM
Aku terkenang kisah lampau
sejarah cinta monyetku
yang menjadi pengajaran hidup
tatkala aku meniti usia remaja
berbasikal menonton televisyen
di sebuah kampung, awal 70-an.


Waktu itu, selesai solat menghrib
aku mengayuh basikal hampir 2 km
untuk menonton tv berbayar 20 sen
dan dari situ aku banyak tahu
hal peristiwa negara, dunia dan wanita.



Dari situ juga, aku mencari pengalaman
dan belajar mengenal diri seorang wanita
termasuk rakan wanita sekolahku
lantas aku menjadi lelaki yang suka berkawan.



Aku juga belajar mengenal hati wanita
yang kusangka dia menjadi kekasihku
dari gambaran wajahnya
dan mesra yang terpapar dalam pertemuan
demi pertemuan.


Suatu ketika, hati gemuruhku bertanya
satu soalan 'bodoh' lalu jawabnya,
" Entahlah, awak yang perasan kot! "

Aku jadi malu berpanjangan
dan menjadi sejarah hitamku
dimalukan begitu;
rupanya aku tertipu terpedaya
oleh perasan sendiri yang
akhirnya menjadi cinta sia-sia.

0 comments:

Post a Comment

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review