Daisypath Valentines tickers

Monday, May 11, 2009

Buatmu Teman....

Posted by Ija at 9:10 PM
Telah ku ciptakan
Satu lagu buatmu teman
Jika sumbang jangan kau kutuk
Jika irama mengasyikkan
Aku atk perlu kau puji
Kerana bagiku sudah cukup
Bila melihat kau tersenyum


Ingin ku lagukan segalanya
Yang telah menghubungkan aku
Kepada seorang teman
Yang cukup istimewa
Bilamana aku memandangnya
Hatiku sejuk sekali
Teringin aku memeluknya
Namun ku tahu batas susila
Adat kemelayuanku


Buatmu teman

Ingin ku hadiahkan
Sebuah senyuman paling manis

Hingga tak mungkin kau lupakan
Bahawa kau punyai aku
Dan aku milikmu


Teman


Andai badai datang nanti
Jangan kau salahkannya
Mungkin ia datang dari Yang Esa
Mungkin Dia sengaja mahu menduga kita
Apakah tali ukhwah yang dibina
Akan terlerai kerana kurangnya iman
Lemahnya diri ataupun keterburuan kita nanti


Bersabarlah teman


Andai kau tak mampu menghadapinya
Yakinlah kau punyai kekuatan
Yang telah diaugerahkan
Cuma kau perlu menyedari
Bahawa kau takkan kuat
Jika kau sendiri
Dan terus bersendirian... ... ...



Dari aku seorang teman...

0 comments:

Post a Comment

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review