Daisypath Valentines tickers

Wednesday, November 18, 2009

Besar Ada Risikonya

Posted by Ija at 1:25 AM
jIKA saiz dan bentuk ***** penting untuk lelaki,wanita tidak terkecuali untuk mengambil berat saizpayu dara mereka. Sebenarnya, saiz dan bentuk payudara wanita tertakluk kepada keturunan dan baka.


Jarang ada wanita mengalami masalah payu dara‘Glandular Hyperplasia’, iaitu pepundi susu mengembangdan membesar, sekali gus mengakibatkan payu daramembesar secara luar biasa.


Wanita yang mengalami masalah ini sukar mencari bajudalam atau ‘bra’ sesuai. Keadaan payu dara yang besarjuga menyakitkan dada kerana memikul beban berat.


Kajian terbaru menunjukkan payu dara besar berisikotinggi mendapat kanser


Tiada kaedah membesarkan payu dara tanpa membabitkanpembedahan. Ia dikenali ‘Breast Augmentation’ ataupembedahan pembesaran payu dara.


Kaedah penggunaan krim dan herba belum ada bukti kukuhkeberkesanannya.

Satu ketika dulu di Thailand, wujud herba dikenali‘Pueriaria Mirifica’ yang kononnya membantumemantapkan payu dara dan kini herba itu dalam kawalankerajaan Thailand.


Sejauh mana keberkesanan herba itu sukar dipastikan,namun kerajaan Thailand menafikan herba itu sesuaiuntuk ketumbesaran payu dara.


Malah, kerajaan Thailand mencadangkan wanita yangingin membesarkan payu dara melakukan senamanpemantapan otot dada. Pakar sakit puan dan payu daradi Thailand juga menafikan herba itu mampu membesarkanpayu dara.



Sehubungan itu, jangan membazir duit membeli herba,terutama di tepi jalan, untuk membesarkan payu dara.Ia bukan sekadar pembaziran, tetapi dibimbangi kesanjangka pendek atau panjang penggunaan produkberkenaan.


Ada juga berpendapat makan kacip fatimah memantapkanpayu dara. Itu juga tiada kepastian, walaupun kacipfatimah mengandungi ‘Biboflavinoids’ yang dapatdiproses dalam badan menjadi hormon Estrogen yang adakaitan dengan ketumbesaran payu dara.



Namun, kajian sekumpulan pakar di Universiti SainsMalaysia (USM) mendapati kacip fatimah hanya baikmenaikkan syahwat kerana kesannya kepada kelenjarAdrenal untuk menghasilkan hormon syahwat DHEA



Malah, satu ketika dulu wanita yang mengamalkan pilperancang keluarga mendapati payu dara mereka tegapdan padat, seolah-olah besar.


Selepas kejadian tidak disangka itu, ramai wanitamengunakan hormon Estrogen dan kini amalan berkenaandiketahui berbahaya dan boleh mendedahkan wanita itukepada kanser payu dara.



Seperti zakar, payu dara kadangkala kelihatan kecutdan lembek dan kadangkala menonjol dan tegap, samadengan keadaan puting dan tompok Areola yang jugakembang dan kuncup.


Senaman mengkukuhkan otot dada dapat menegapkan payudara ke atas dada dan ini digalakkan daripadamelakukan pembedahan, mengunakan krim atau gel ataumenyedut payu dara dengan pam penyedut kerana alat inijuga didapati mengarut.


Kehamilan dan kelahiran bayi dapat memantapkankedudukan payu dara dan ini paling berkesan sertaselamat selain memakai baju dalam yang sesuai dan pengunaankrim pelembap yang baik untuk kulit payu dara.

0 comments:

Post a Comment

Jom Chat

Large Ads

 

★~RainBow LanD~☆ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review